sobota, 27 lipca 2013

Głowice i zabezpieczenia

     We wszystkich akwariach powinno stosować się podwójną filtrację. W każdym warto zastosować filtr podżwirowy, który pełni funkcję filtra biologiczno - mechanicznego (choć jako mechaniczny działa dość słabo). Najtrwalszy filtr znalazłem winternecie, otworzyłem pierwszy sklep akwarystyczny. Używam głowic PowerHead 402 wraz z koszyczkami, lecz zamiast oryginalnych wkładów używam gąbek od filtrów FAT 4 AquaEl-a. Gąbki jest to chyba jedyny wyrób AquaEl-a, który da się używać.
     Głowice PowerHead można ustawiać na wypompowywanie wody spod żwiru, lub tłoczenie wody pod żwir, tylko że przy tłoczeniu wody pod żwir głowica pobiera wodę przez otwory znajdujące się w jej tylnej części. Po wielu próbach, doszedłem do wniosku że najlepiej jest jak głowica wypompowywuje Filtr podżwirowy - schematwodę spod żwiru i tłoczy ją do gąbki. Pod żwirem są kratki Hagena, chociaż ostatnio udało mi się kupić podobne kratki AquaSzuta. Mimo nieco gorszego wykonania mają bardzo cenną zaletę - są znacznie tańsze. Kratki zabezpieczają mi jednocześnie spód akwariów przed kamieniami, których w moich akwariach jest dość dużo. Ostatnio robiłem reorganizację akwariów i między innymi wymieniałem żwir.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz